BMW 1-serii [edytuj]
- seria 1 - najmniejsze BMW, konkurujące z samochodami kompaktowymi takimi jak Alfa Romeo 147, Audi A3.
- Produkowane od 2004 r. W 2007 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję pojazdu, wprowadzono do oferty
- odmianę 3-drzwiową.
Wersja silnikowa
-
- 116i
- 118i
- 120i
- 130i
- 118d
- 120d
- 130d
BMW 3-serii [edytuj]
- seria 3 - najczęściej kupowana seria, klasa średnia. Obecny model produkowany od 2005 r.
Wersja silnikowa - Typ nadwozia -Moc kW/KM
- 318tds Compact hatchback 66 / 90 przy 4400
- 316i Compact hatchback 75 / 102 przy 5500
- 316i Compact Automat hatchback 75 / 102 przy 5500
- 318ti Compact hatchback 103 / 140 przy 6000
- 318ti Compact Automat hatchback 103 / 140 przy 6000
- 323ti Compact hatchback 125 / 170 przy 5500
- 323ti Compact Automat hatchback 125 / 170 przy 5500
- 316i sedan 77 / 105 przy 5300
- 316i Automat sedan 77 / 105 przy 5300
- 318i sedan 87 / 118 przy 5500
- 318i Automat sedan 87 / 118 przy 5500
- 320d sedan 100 / 136 przy 4000
- 320i sedan 110 / 150 przy 5900
- 320i Automat sedan 110 / 150 przy 5900
- 323i sedan 125 / 170 przy 5500
- 323i Automat sedan 125 / 170 przy 5500
- 328i sedan 142 / 193 przy 5500
- 328i Automat sedan 142 / 193 przy 5500
BMW 5-serii [edytuj]
- seria 5 - klasa średnia wyższa. Obecny model produkowany od 2003 r.
W 2007 roku przeprowadzono lifting pojazdu, wprowadzono usportowioną wersję M z nadwoziem kombi
(Touring)o mocy 400(507)km.
BMW 6-serii [edytuj]
- seria 6 - seria modeli o charakterze sportowym. Duże luksusowe coupe, produkowane w obecnej postaci od 2004 r.
Wersja cabrio i coupe:
-
- 630i
- 650i
- M6
BMW 7-serii [edytuj]
- seria 7 - luksusowe auta z bogatym wyposażeniem. Obecny model produkowany od 2001 r. w 2005 r. roku przeszedł lekki facelifting.
Wersja silnikowa - Typ nadwozia - Moc kW/KM
- 730d Automat sedan 135 / 184 przy 4000
- 735i Automat sedan 180 / 245 przy 5800
- 735Li Automat sedan 180 / 245 przy 5800
- 740d Automat sedan 175 / 238 przy 4000
- 740i Automat sedan 210 / 286 przy 5400
- 740Li Automat sedan 210 / 286 przy 5400
- 750i Automat sedan 240 / 326 przy 5000
- 750Li Automat sedan 240 / 326 przy 5000
- 760i Automat sedan 327 / 438 przy 6000
BMW 8-serii [edytuj]
- seria 8 - dwudrzwiowe, luksusowe samochody o charakterze sportowym. Obecnie nie produkowane.
- Silnik v8 2,8l ma 225 koni mechanicznych i rozwija prędkość 330km/h
BMW X 3/5 [edytuj]
- seria X - luksusowe samochody uterenowione, tzw. SUV (Sport Utility Vehicle). Obecnie produkowane są X3 i X5.
- Wg nieoficjalnych źródeł planowana jest produkcja modelu X7.
BMW Z 1/3/4/8 [edytuj]
- seria Z - seria niewielkich kabrioletów i roadsterów. Pojazdy z tej serii długo nie cieszyły się powodzeniem,
- od kilku lat kojarzone są jako samochód Jamesa Bonda.
Modele serii Z:
-
- Z1
- Z3
Wersja silnikowa - Moc kW/KM
- Z3 roadster 1,8 85 / 116 przy 5500
- Z3 roadster 1,9 103 / 140 przy 6000
- Z3 roadster 1,9 Automat 103 / 140 przy 6000
- Z3 roadster 2,8 141 / 192 przy 5300
- Z3 roadster 2,8 Automat 141 / 192 przy 5300
- Z3 M roadster 236 / 320 przy 7400
- Z3 roadster 3,0 170 / 231
-
- Z4
- Z8
Jednym z najwspanialszych modeli firmy BMW jest Z8 (samochód) nawiązujący swą stylistyką do lat pięćdziesiątych,
w których produkowano legendarny model 507. Potężna jednostka napędowa ma pojemność skokową az 5000 cm3.
Rozwija ona całe 400 koni mechanicznych przy 6600 obr/min i 500 Nm momentu maksymalnego przy 3800 obr/min.
Silnik ten to ośmiocylindrowiec w układzie V, wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Przyspieszenie do setki wynosi tylko 4,7 sekundy.
Prędkość maksymalna, ze względów bezpieczeństwa została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Układ hamulcowy sprawia,
że Z8 zatrzymuje się bardzo szybko. Wyhamowanie ze 100 km/h trwa jedynie 2,5 sekundy!
BMW M 3/5/6 [edytuj]
- seria M - najbardziej usportowione samochody serii 3, 5
i 6 w topowych wersjach, z najmocniejszymi silnikami
produkowane
przez BMW Motorsport. BMW M5 to jeden z najszybszych rodzinnych sedanów na świecie.
- BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8.
- BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem.
- Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie,
- co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwe, jak na osiągi, prowadzenie.
- BMW M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik
- R6 o pojemności 3.2l i mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temu otwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną
- elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h.
- Na czwartym biegu, z jazdy 80 km/h prędkość 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy.
- Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
- BMW M3 CSL ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg,
- na każdy koń mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi.
- Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta, w której większość blaszanych elementów
- zastąpiono włóknem węglowym (dach, maska, klapa bagażnika). Silnik auta ma moc 360 KM.
- Ciekawostką jest iż po okazaniu licencji kierowcy rajdowego serwis ściąga ograniczenie prędkości