BMW 1-serii [edytuj]

  • seria 1 - najmniejsze BMW, konkurujące z samochodami kompaktowymi takimi jak Alfa Romeo 147, Audi A3.
  •  Produkowane od 2004 r. W 2007 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję pojazdu, wprowadzono do oferty
  • odmianę 3-drzwiową.

Wersja silnikowa

    • 116i
    • 118i
    • 120i
    • 130i
    • 118d
    • 120d
    • 130d

BMW 3-serii [edytuj]

  • seria 3 - najczęściej kupowana seria, klasa średnia. Obecny model produkowany od 2005 r.

Wersja silnikowa - Typ nadwozia -Moc kW/KM

  • 318tds Compact hatchback 66 / 90 przy 4400
  • 316i Compact hatchback 75 / 102 przy 5500
  • 316i Compact Automat hatchback 75 / 102 przy 5500
  • 318ti Compact hatchback 103 / 140 przy 6000
  • 318ti Compact Automat hatchback 103 / 140 przy 6000
  • 323ti Compact hatchback 125 / 170 przy 5500
  • 323ti Compact Automat hatchback 125 / 170 przy 5500
  • 316i sedan 77 / 105 przy 5300
  • 316i Automat sedan 77 / 105 przy 5300
  • 318i sedan 87 / 118 przy 5500
  • 318i Automat sedan 87 / 118 przy 5500
  • 320d sedan 100 / 136 przy 4000
  • 320i sedan 110 / 150 przy 5900
  • 320i Automat sedan 110 / 150 przy 5900
  • 323i sedan 125 / 170 przy 5500
  • 323i Automat sedan 125 / 170 przy 5500
  • 328i sedan 142 / 193 przy 5500
  • 328i Automat sedan 142 / 193 przy 5500

BMW 5-serii [edytuj]

  • seria 5 - klasa średnia wyższa. Obecny model produkowany od 2003 r.

W 2007 roku przeprowadzono lifting pojazdu, wprowadzono usportowioną wersję M z nadwoziem kombi

(Touring)o mocy 400(507)km.

BMW 6-serii [edytuj]

  • seria 6 - seria modeli o charakterze sportowym. Duże luksusowe coupe, produkowane w obecnej postaci od 2004 r.

Wersja cabrio i coupe:

    • 630i
    • 650i
    • M6

BMW 7-serii [edytuj]

  • seria 7 - luksusowe auta z bogatym wyposażeniem. Obecny model produkowany od 2001 r. w 2005 r. roku przeszedł lekki facelifting.

Wersja silnikowa - Typ nadwozia - Moc kW/KM

  • 730d Automat sedan 135 / 184 przy 4000
  • 735i Automat sedan 180 / 245 przy 5800
  • 735Li Automat sedan 180 / 245 przy 5800
  • 740d Automat sedan 175 / 238 przy 4000
  • 740i Automat sedan 210 / 286 przy 5400
  • 740Li Automat sedan 210 / 286 przy 5400
  • 750i Automat sedan 240 / 326 przy 5000
  • 750Li Automat sedan 240 / 326 przy 5000
  • 760i Automat sedan 327 / 438 przy 6000

BMW 8-serii [edytuj]

  • seria 8 - dwudrzwiowe, luksusowe samochody o charakterze sportowym. Obecnie nie produkowane.
  • Silnik v8 2,8l ma 225 koni mechanicznych i rozwija prędkość 330km/h

BMW X 3/5 [edytuj]

  • seria X - luksusowe samochody uterenowione, tzw. SUV (Sport Utility Vehicle). Obecnie produkowane są X3 i X5.
  • Wg nieoficjalnych źródeł planowana jest produkcja modelu X7.

BMW Z 1/3/4/8 [edytuj]

  • seria Z - seria niewielkich kabrioletów i roadsterów. Pojazdy z tej serii długo nie cieszyły się powodzeniem,
  • od kilku lat kojarzone są jako samochód Jamesa Bonda.

Modele serii Z:

    • Z1
    • Z3

Wersja silnikowa - Moc kW/KM

  • Z3 roadster 1,8 85 / 116 przy 5500
  • Z3 roadster 1,9 103 / 140 przy 6000
  • Z3 roadster 1,9 Automat 103 / 140 przy 6000
  • Z3 roadster 2,8 141 / 192 przy 5300
  • Z3 roadster 2,8 Automat 141 / 192 przy 5300
  • Z3 M roadster 236 / 320 przy 7400
  • Z3 roadster 3,0 170 / 231


 

    • Z4
    • Z8

Jednym z najwspanialszych modeli firmy BMW jest Z8 (samochód) nawiązujący swą stylistyką do lat pięćdziesiątych,

w których produkowano legendarny model 507. Potężna jednostka napędowa ma pojemność skokową az 5000 cm3.

 Rozwija ona całe 400 koni mechanicznych przy 6600 obr/min i 500 Nm momentu maksymalnego przy 3800 obr/min.

Silnik ten to ośmiocylindrowiec w układzie V, wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Przyspieszenie do setki wynosi tylko 4,7 sekundy.

 Prędkość maksymalna, ze względów bezpieczeństwa została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Układ hamulcowy sprawia,

 że Z8 zatrzymuje się bardzo szybko. Wyhamowanie ze 100 km/h trwa jedynie 2,5 sekundy!

BMW M 3/5/6 [edytuj]

  • seria M - najbardziej usportowione samochody serii 3, 5 i 6 w topowych wersjach, z najmocniejszymi silnikami produkowane

     przez BMW Motorsport. BMW M5 to jeden z najszybszych rodzinnych sedanów na świecie.

    • BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8.
    • BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem.
    • Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie,
    • co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwe, jak na osiągi, prowadzenie.
    • BMW M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik
    • R6 o pojemności 3.2l i mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temu otwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną
    •  elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h.
    •  Na czwartym biegu, z jazdy 80 km/h prędkość 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy.
    •  Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
    • BMW M3 CSL ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg,
    • na każdy koń mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi.
    • Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta, w której większość blaszanych elementów
    •  zastąpiono włóknem węglowym (dach, maska, klapa bagażnika). Silnik auta ma moc 360 KM.
    •  Ciekawostką jest iż po okazaniu licencji kierowcy rajdowego serwis ściąga ograniczenie prędkości